یا علی

الله

یا علی

الله

ترویج تک محوری مشکلی در آموزش و پرورش/ آموزش کنترل خشم و عاطفه

ترویج تک محوری مشکلی در آموزش و پرورش/ آموزش کنترل خشم و عاطفه

اسلامشهر- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:یکی از مشکلات فعلی آموزش و پرورش ما ترویج تک محوری است، در حالی که موفقیت ها در کار جمعی و کار گروهی رخ می دهد.

  معصومه ابتکار در مراسم نواختن زنگ بازگشایی مدارس در یکی از مدارس اسلامشهر طی سخنانی اول مهر را ابتدای سفر زندگی در عرصه های علمی، مطالعاتی و پرورشی دانست و گفت: باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.  

وی خطاب به دانش آموزان گفت: اگر از توانمندی هایی که خداوند به شما داده است، به خوبی بهره برداری کنید، قطعا موفق خواهید شد، همه شما در طول زندگی با تحولات مثبت مواجه خواهید شد، خداوند در درون ذهن، قلب و وجود تک تک شما پاره ای از وجود خود را قرار داده است و شما از روح خدایی برخوردارید، اگر قدرشناسی از خودتان داشته باشید، می توانید زمینه ساز پیشرفت و شکوفایی خود، جامعه و کشور را فراهم کنید و خداوند قطعا به این نیت خوب کمک خواهد کرد و بهترین راه ها را پیش پای شما خواهد گذاشت.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که قسمت اعظمی از یادگیری پرسشگری و فهم دروس است، گفت: پرسشگری بخشی از ذات وجود همه ما مخصوصا در دوران جوانی است، باید با این پرسشگری نه تنها از نظر علمی و اندیشه راه خود را بیابیم، بلکه در سفر زندگی موفق عمل کنیم، این سفر به قهرمانی تک تک شما منتهی خواهد شد.

ابتکار با اشاره به واقعه ۱۳ آبان برای مقابله با کودتای دوم آمریکا در ایران، به بیان خاطرات حضور خود در این واقعه پرداخت و گفت: دانشجویان پیرو خط امام( ره) در این حادثه جلوی کودتای دوم آمریکا در این را گرفتند.

وی با بیان این که امروز آخرین دستورالعمل یونسکو سواد را خواندن و نوشتن نمی داند، گفت: امروز سواد قدرت ایجاد تغییر مثبت در جامعه است، ما شخصیت های الهام بخشی داریم، که برای ترغیب مردم ایران برای بهبود وضع خود الهام بخش هستند.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که برای موفقیت باید کارگروهی کرد، گفت: این اتحاد و کار گروهی در کشور بسیار مهم است، یکی از مشکلات فعلی آموزش و پرورش ما ترویج تک محوری است، در حالی که موفقیت ها در کار جمعی و کار گروهی رخ می دهد، باید با هم و کار جمعی به هدف نهایی برسیم.

باید مهارت خودشکوفایی به دانش آموزان آموزش داده شود

ابتکار با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین( ع) گفت: بزرگ ترین قهرمان کسی است، که بر نفس خود پیروز شود، بدانید دوران دانش آموزی فرصتی استثنایی است، ما باید در این دوران برای تسلط بر خود تمرین کنیم.

وی سپس خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت: امروز مهارت های زندگی در کنار مهارت های علمی اهمیت بسیار زیادی دارد، که شاید مهم ترین آن ها بحث مهارت های ارتباطی است، که امروز در معاونت ریاست جمهوری بحث گفتگوی ملی خانواده را برای ارتقا مهارت های ارتباطی و آموزش مدیریت ارتباطات و عواطف پیگیری می کنیم، امروز باید بتوانیم خشم و عاطفه را کنترل کنیم، که باید به این موارد در آموزش بیش از پیش پرداخته شود، این مهارت ها با کار و تمرین و تلاش ایجاد می شود.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر آموزش حقوقی به دانش آموزان تاکید کرد و افزود: باید دانش آموز و یا زن بداند، جایگاه وی بر اساس منشور حقوق شهروندی و قانون نظام اسلامی کجا است، اگر دانش آموزان با حقوق خود آشنا شوند، یقینا می توانند، از شخصیت و عزت خود مراقبت کنند و هم مراقب خانواده و جامعه باشند.

ابتکار ادامه داد: آموزش مهارت های مرتبط با محیط زیست برای دانش آموزان نیز اهمیت فراوانی دارد، امیدوارم، در کنار این مهارت ها، مهارت خودشکوفایی را نیز فراموش نکنیم.

بر اساس این گزارش، اورژانس اجتماعی شهرستان اسلامشهر نیز صبح یکشنبه با حضور معاون رییس جمهور و سرپرست فرمانداری اسلامشهر به بهره برداری رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.