یا علی

الله

یا علی

الله

مردم شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند/ضرورت چاره‌ اندیشی مسئولان

مردم شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند/ضرورت چاره‌ اندیشی مسئولان
  

اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم شرایط بسیار سخت اقتصادی را پشت سر می‌گذارند و هیچ دادرسی ندارند، تا چه زمان این وضعیت ادامه دارد، مسئولان باید هر چه سریع‌تر چاره‌ای عاجل بیاندیشند.

  حجت الاسلام مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نباید ما را از حرکت در مسیر صحیح و عمل به دستورات دینی باز دارد، اظهار داشت: در شرایط کنونی برخی با احتکار کالاها در انبار و مخفی کردن این کالاها به مردم ظلم می‌کنند و این در حالیست که احتکار کالا جزو گناهان غیر قابل بخشش است.

وی افزود: در شرایطی که مردم روزهای سختی را به دلیل شرایط اقتصادی پشت سر می‌گذارند مسئولان باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کرده و در این راه از دیگران نیز کمک بگیرند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در شرایط فعلی که قیمت هر جنس از صبح تا شب تفاوت قابل توجهی دارد باید هرچه سریعتر چاره اندیشی شود، تصریح کرد: سوال از مسئولان این است که چگونه در شرایطی که هنوز تحریم ها آغاز نشده دلار به ۱۵ هزار تومان و سکه به ۵ میلیون تومان رسیده و مردم هیچ دادرسی ندارند، این وضعیت تا چه زمان قرار است ادامه داشته باشد؟.

اختیار برخی مسائل گویی از دست دولت بیرون رفته است

وی با اشاره به اینکه اختیار برخی مسائل گویی از دست دولت بیرون رفته است، ابراز داشت: خداوند متعال فرموده است انفال را به نوعی توزیع کنید که یک دسته خاص آنقدر قوی نشوند که دولتی دیگر در برابر یک دولت ایجاد کنند اما ما از این امر غافل بودیم.

میردامادی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان با عمل کردن به فرامین دینی و مورد توجه قرار دادن دستورات رهبری و استفاده از کارشناسان متبحر هر چه سریعتر برای این اوضاع نابسامان چاره‌ای عاجل بیاندیشند.

مذاکره تنها در شرایطی جایز است که طرف مقابل انسان را به بردگی و استعمار نگیرد

وی با توجه به در پیش بودن ماه محرم به موضوع جنگ امام حسین و صلح امام حسن اشاره کرد و ابراز داشت: تفاوت زیادی در پیشنهادی که به امام حسین (ع) و امام حسن (ع)  وجود داشت و آن اینکه مذاکره تنها در شرایطی جایز است که طرف مقابل انسان را به بردگی و استعمار نگیرد اما در شرایطی که هدف افراد از مذاکره تحت استعمار قرار دادن یک ملت باشد باید از آن دوری جست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شهادت امام حسین ایستادگی در برابر دشمن شروری بود که با هدف از میان بردن دین قدم در راه گذاشته بود، اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از کشورها در دنیا به نوکری استعمار مشغول هستند و طبیعی است که استکبار جهانی نیز از آنها حمایت می‌کند.

ملتی که از فرهنگ عاشورا الگو گرفته در برابر فشارهای آمریکا و غرب تسلیم نخواهد شد

وی اضافه کرد: ما اکنون در شرایط تحریم قرار گرفته‌ایم و طبیعی است که فشارهای دشمن بر کشور ما زیاد باشد اما ملتی که از فرهنگ عاشورا الگو گرفته است هرگز در برابر فشارهای آمریکا و غرب تسلیم نخواهد شد.

میردامادی به صحبت های رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان اشاره کرد و گفت: دشمن جرات حمله به ما را ندارد چرا که می داند همانگونه که در سوریه و عراق نتوانست هیچ غلطی انجام دهد در برابر ملت ایران نیز شکست خواهد خورد.

دشمنان به خوبی می‌دانند که در صورت حمله به ایران نابودی را برای خود خریده اند

 وی افزود: دشمنان به خوبی می‌دانند که درصورت حمله به ایران نابودی را برای خود خریده اند و سپاه، بسیج و ارتش اثری از رژیم صهیونیستی در جهان باقی نخواهند گذاشت.

امام جمعه موقت اصفهان به شیوه های عزاداری حسینی اشاره کرد و ابراز داشت: عزاداری و گریه برای امام حسین بسیار معقول و کار پسندیده‌ای است اما نباید در شیوه‌های این عزاداری هدف امام حسین (ع) را فراموش کنیم.

عزاداری برای امام حسین (ع) مردم را از نماز اول وقت غافل نکند

وی ادامه داد: درست نیست که در شرایطی که امام حسین (ع) حتی در میدان جنگ به نماز اول وقت تا این میزان اهمیت می‌دادند ما در ظهر روز عاشورا مشغول عزاداری و یا خوردن ناهار بوده و از نماز اول وقت غافل شویم و یا اینکه شب ها مجالس عزاداری تا آن اندازه دیر تمام شود که نماز صبح برخی افراد قضا شود.

میردامادی تصریح کرد: در طول ایام محرم و صفر باید مراقب اعمالی که در روایات به آنها اشاره نشده باشیم و از کارهایی که مایه وهن دینی در عزاداری‌هاست، بپرهیزیم که این گونه خرافات جز بهانه به دست دشمنان اسلام دادن فایده ای ندارد.

مسئولان تا کی در مورد دریافت نشدن هزینه در مدارس دولتی به مردم وارونه سخن می‌گویند

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع دریافت هزینه برای ثبت نام در مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: وزیر آموزش و پرورش و مسئولان در جلسات مختلف اعلام کرده اند که مدارس دولتی نباید هزینه از مردم دریافت کنند و اینکه گزارشی از دریافت پول از مدارس دولتی دریافت نشده است اما ما فردی را پیدا نمی کنیم که برای ثبت نام فرزندش در مدارس هزینه‌ای پرداخت نکرده باشد، تا چه زمان می توان به مردم دروغ بگوییم؟.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به ضرورت موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: همانگونه که ارتش، سپاه و بسیج در کشور وجود دارد گروهی به نام امر به معروف و نهی از منکر نیز باید داشته باشیم؛ این مسئله از فرامین دینی است اما از این موضوع غافل هستیم و مجلس شورای اسلامی نیز از این مسئله حرفی به میان نمی آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.