یا علی

الله

یا علی

الله

تروریست‌های افغانستان، تهدیدی مشترک برای کشورهای منطقه هستند

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: استقرار تروریست‌ها در افغانستان از تهدیدات مشترک ایران و پاکستان است.

تروریست های افغانستان، تهدید مشترک کشورهای منطقهسردار سرتیپ پاسدار رسول سنایی‌راد مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا  با اشاره به ابعاد سفر سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به پاکستان و گفت‌وگو با مقامات نظامی این کشور، اظهار کرد: معضل حضور گروه‌های تروریستی در مرزهای شرقی کشور و حمایت سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از آنها در سفر سرلشکر باقری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا با کمک دو کشور این مشکل حل شود.  

وی گفت: سفر هیئت های نظامی هر دو کشور به منظور بررسی مشکلات امنیتی دفاعی و رفع آنها از گذشته تا به امروز ادامه داشته که آخرین سفر مربوط به دیدار فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مقامات پاکستانی بوده است.

سنایی‌راد تصریح کرد: حضور تروریست‌ها قبل و بعد از عملیات خرابکارانه در خاک پاکستان و عدم کنترل و مهار این گروه‌ها توسط نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان، سبب لطمه به روابط دو کشور خواهد شد و هدف از این سفرها جلوگیری از خدشه دار شدن روابط دو کشور است.

وی ادامه داد: گسیل تروریست‌های منطقه به افغانستان و استقرار آنها در این کشور و همچنین تحرکات جدید طالبان از تهدیدات مشترک هر دو کشور محسوب می‌شود که باید مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت از بروز بحران‌های جدید در منطقه جلوگیری شود.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا تأکید کرد: نقاط و ظرفیت‌های مشترک بین دو کشور بنای گفت‌وگوهای حال و آینده ایران و پاکستان است، همچنان که در حوزه مسائل منطقه‌ای اختلافاتی وجود داشته و ایران در برخی موارد انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت پاکستان دارد.

سنایی‌راد در پایان اضافه کرد: پاکستانی‌ها زمانی در ائتلاف نظامی علیه یمن حضور داشتند و به تدریج از این ائتلاف کنار رفتند که در این رابطه هم در سفر سرلشکر باقری فضای گفت‌وگو و هشدار وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.