یا علی

الله

یا علی

الله

بدهی دولت به بانک مرکزی ٨هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان است/ ترامپ، تحریم و هر چه "ت" دارد مهم نیست

نوبخت

سخنگوی دولت گفت: بدهى دولت به بانک مرکزى ١٠ هزار میلیارد تومان بود که امروز به ٨هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

  محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه 26 تیرماه در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در آخرین جلسه هیات وزیران تصویب شد ١٠٠ هزار میلیارد از بدهى اشخاص حقیقى و حقوقى به بانک ها که از دولت طلب دارند توسط دولت تسویه شده و از زیر بدهى بانک ها خلاص بشوند. از این تاریخ افرادی که از دولت طلبکار و به بانک ها بدهکار هستند می توانند اسناد تسویه خود را از دولت دریافت کنند.  

وی ادامه داد: حسن این کار این است که بار بزرگی از دوش بنگاه های اقتصادی برداشته شود و دیگر اینکه صورت وضعیت مالی بانک ها نیز مشخص خواهد شد. بدهى دولت به بانک مرکزى ١٠ هزار میلیارد تومان بود که امروز به ٨هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است و ٥هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان از این بدهى مربوط به یارانه ها و سال ٨٩ یا ٩٠ بود.

سخنگوی دولت با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی دولت افزود:  در مجموع، ٦٥ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان براى اشتغال صرف می شود و ٣٠٠ هزار فرصت شغلى قرار است از طریق ساخت و ساز مسکن ایجاد شود. هم اکنون نیز در دفتر رئیس جمهور جلسه نوسازی بافت های فرسوده با حضور استانداران و شهرداران شهرهای بزرگ در حال برگزاری است که قرار است در خصوص این حوزه اشتغال زا بحث و تصمیم گیری شود. قرار شد ٢٠٠ هزار مسکن در بافت فرسوده مسکن بویژه در شهرهای بزرگ نوسازی کنیم.

ترامپ، تحریم و هر چه "ت" دارد مهم نیست

نوبخت با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: بصورت پیوسته می توان و باید از کالاى ایرانى حمایت کرد، با استفاده از ظرفیت هاى داخلى می توانیم اشتغال ایجاد کنیم؛ دیگر ترامپ، تحریم و هر چه "ت" دارد مهم نیست.

وی اظهار کرد: ما نمی گوییم همه چى آرومه، ما چقدر خوشبختیم؛ مشکل هم وجود دارد، ولى اقتصاد ما قوت‌هایی هم دارد و ما نباید روحیه خود را بهم بریزیم.

سخنگوی دولت ضمن اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقلی کشور کفت: قرار شد ناوگان برون شهرى و درون شهرى را نوسازى کنیم و در همین راستا ٦١هزار و ٤٤٨ ماشین فرسوده از ٩٠ هزار ماشین فرسوده موجود از رده خارج شده است.

وی با اشاره به درآمد دولت در سه‌ماه نخست سال ادامه داد: در ١٠٧ روز نخست سال؛ مجموع دریافتى هاى دولت در زمینه فروش نفت، صادرات و حوزه ارزى و ریالى ٦١ درصد نسبت به سال قبل در این دوره بیشتر است.

در حال تکمیل...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.