یا علی

الله

یا علی

الله

تأسیس سفارت عربستان در تل‌آویو برای سعودی‌ها خطرناک است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: تأسیس سفارت عربستان در تل‌‌آویو عملی شود، برای سعودی‌ها هم خطرناک خواهد بود.  

ساختار شکنی سعودی‌ها در جوامع اسلامی برای همراهی با کاخ‌سفید/ عبور بن سلمان از خط قرمز کشورهای مسلماناحمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم  با اشاره به درخواست سعودی‌ها از رژیم صهیونیستی برای تأسیس سفارت در تل آویو، اظهار کرد: فلسطین خط قرمز همه ملت‌های مسلمان است، اما متأسفانه عربستان و بخصوص از زمان روی کار آمدن بن سلمان، با عبور از خط قرمزها اقداماتی خلاف آرمان‌های کشورهای اسلامی انجام می‌دهد که بدون شک با واکنش افکار عمومی مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هنوز افکار عمومی ملت‌های مسلمان و حتی غیر مسلمان نسبت به اقدام آمریکا در بیت المقدس (در موضوع انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس) زخم‌ خورده است، حال اگر یک دولت مسلمان این کار را انجام دهد، بدون شک این ساختارشکنی بزرگ در جوامع اسلامی از سوی سعودی‌ها برای همراهی با کاخ سفید انجام می‌شود.

شوهانی با بیان اینکه این کارها از سعودی‌ها بعید نیست و ممکن است آن را عملی کنند، بیان کرد: متأسفانه ولیعهد عربستان به جای اینکه انرژی و ثروت‌های ملت‌های مسلمان و کشور خودش را در مقابل رژیم صهیونیسم قرار بدهد، تمام انرژی‌اش را برای مقابله با ایران بسیج کرده و کارهای این چنینی را انجام می‌دهد که به هیچ وجه مورد قبول جوامع اسلامی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: به نظر می‌رسد حتی دولت‌های هم‌پیمان سعودی‌ها هم جرأت همراهی عربستان در این اقدام را نداشته باشند، هرچند در دنیای سیاست به خصوص در دنیای امروزی این اتفاقات بعید نیست.

وی اظهار کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند بین سعودی‌ها و آمریکا ائتلاف وجود دارد، حرف منطقی نیست، چرا که ائتلاف زمانی بین دو کشورها صورت می‌گیرد که هر دو کشور از موضع و قدرت برابر برخوردار باشند، اما عربستان تنها یک کشور وابسته و سرسپرده به ایالات متحده است و هر آنچه مقامات کاخ سفید به سعودی‌ها دیکته می‌کنند، آنها همان را انجام می‌دهند.

شوهانی با بیان اینکه نوک پیکان اقدامات آمریکا و عربستان در منطقه به سمت ایران نشانه گرفته شده است، افزود: رژیم صهیونیستی هم صحنه‌گردان برنامه‌های کاخ سفید و سعودی‌ها در منطقه است و مواضع این دو کشور را مشخص می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم بیان کرد: اگر موضوع تأسیس سفارت سعودی‌ها در تل‌‌آویو عملی شود، برای خود عربستانی‌ها هم خطرناک خواهد بود، چرا که افکار عمومی ملت‌های مسلمان و حتی مردم خود عربستان در برابر این اقدام ساکت نمی‌نشینند و واکنش تندی نسبت به این عمل خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: همه‌ ملت‌ها شاهدند که جنایت‌های رژیم صهیونیستی هر روز بیشتر از قبل می‌شود، لذا بعید است سعودی‌ها و اسرائیلی ها بتوانند این موضوع را با آرامش پیگیری و اجرایی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.