یا علی

الله

یا علی

الله

تهدید؛ آخرین گام رژیم صهیونیستی برای بقا در منطقه

رژیم صهیونیستی از زمانی که به وجود آمده تاکنون با برهم زدن امنیت منطقه همواره یکی از تهدیدهای جدی برای امنیت غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران بوده است.  

 رژیم صهیونیستی سال‌هاست با حضور غیرقانونی خود غرب آسیا را با ناامنی فراوان روبرو ساخته و این روند همچنان ادامه دارد. در این میان جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش مهمی که در منطقه دارد همواره در معرض تهدیدهای امنیتی و نظامی این رژیم بوده، به طوری که از ابتدای انقلاب تاکنون موضوع اسرائیل همواره بعنوان یک معضل بزرگ در مسائل سیاست خارجی و امنیت ملی ما خودنمایی می‌کند.

تهدید؛ آخرین گام رژیم صهیونستی برای بقا در منطقه

رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف ضد ایرانی خود همواره به برقراری روابط با کشورهایی نظیر آمریکا پرداخته و به وسیله لابی‌هایش در کاخ سفید و نقشی که در تصمیات دولت‌های آمریکایی دارد، همواره به طور مستقیم و غیر مستقیم در مسیر بر هم زدن امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران  حرکت کرده است. این رژیم با فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی بر ضد امنیت ایران حرکت کرده و هم اکنون تهدیدهای تبلیغی خود را توأم با جنگ روانی بر ضد تهران اعمال می‌کند.

تولد نامشروع اسرائیل

اسرائیل با تولد نامشروعش در غرب آسیا، منطقه را با یک چالش جدی مواجه کرد. این در حالی است که شاید بسیاری از کشورهای خاورمیانه در ابتدای شکل گیری این رژیم متجاوز فکر نمی‌کردند روزی این رژیم بتواند در سطح وسیعی امنیت منطقه را با چالش جدی مواجه کند.  با توجه به تلاش رژیم صهیونیستی برای صدمه زدن به ایران از ابتدای شکل‌گیری تاکنون سوالاتی در ذهن شکل می گیرد که آیا اسرائیل واقعأ یک تهدید برای امنیت ما محسوب می‌شود یا خیر؟ و قدرتمند شدن این رژیم چه تأثیری بر تهدیدهایش علیه تهران دارد؟

تل‌آویو اصلی ترین دشمن ایران

اینکه تل‌آویو تهدیدی برای امنیت تهران است هیچ شکی وجود ندارد و می‌توان گفت رژیم صهیونیستی برای حفظ جایگاه خود در منطقه جمهوری اسلامی ایران را بعنوان قدرتمندترین کشور منطقه که همواره حامی مظلومان بوده، نشانه گرفته و حتی این رژیم وجود خودش در منطقه را در این می‌بیند که تهران در برابر جنایات اسرائیل سکوت کند و هیچ واکنشی نشان ندهد، این در حالی است که مردم ایران همواره نشان داده‌اند هرگز در برابر تجاوزات و جنایات این رژیم ساکت نخواهند ماند.

این موضوع باعث شده که اسرائیل موجودیت خودش را در گرو سکوت ایران و حتی نابودی جمهوری اسلامی بداند، هرچند این موضوع فقط یک رویاء برای رژیم صهیونیستی است که هرگز محقق نخواهد شد. اسرائیلی‌ها سالهاست نشان داده‌اند که در پی نابودی محتوای درونی انقلاب اسلامی هستند و این بزرگ ترین هدفی است که این رژیم نامشروع از دشمنی با ایران تعقیب می کند. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که اسرائیل اصلی ترین دشمن انقلاب و کشور ما به شمار می‌رود.

حمایت‌های  آمریکا از رژیم صهیونیسم

تهدید؛ آخرین گام رژیم صهیونستی برای بقا در منطقه

از ابتدای به وجود آمدن رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم همواره سعی کردند تا از بحران‌هایی که در منطقه ایجاد می‌شود برای تثبیت موقعیت و جایگاه خود استفاده کنند. برای اسرائیلی‌ها فرقی نمی‌کند که بحران های منطقه را خود این رژیم یا کشورهای دیگر به وجود آورده‌اند، لذا این رژیم تنها به این فکر می‌کند که از بحران‌های موجود به نفع خود بهره برداری‌های سیاسی و استراتژیک ببرد.

رژیم صهیونیستی تاکنون هم با حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا توانسته از بحران‌های دهه‌های گذشته در منطقه سوءاستفاده کند. حمله آمریکا به افغانستان، عراق و حضور غیرقانونی در این کشورها، ایجاد گروهک‌های تروریستی تحت حمایت کاخ سفید در منطقه از مواردی است که اسرائیل با بهره‌برداری از آنها برای حفظ جایگاه خودش استفاده کرد. ضمن اینکه کاخ سفید در دهه‌های اخیر به دنبال این بوده تا ساختار خاورمیانه را تغییر و بازسازی کند تا این ساختار تحت هژمونی اسرائیل قرار گیرد، لذا این ساختار مورد نظر آمریکایی‌ها با محوریت رژیم صهیونیستی به شدت می تواند امنیت ملی ما را به خطر بیندازد.

پیوندهای استراتژیک کاخ سفید و تل آویو

گفتنی است بین کاخ سفید و اسرائیل پیوندهای استراتژیک در منطقه وجود دارد به طوری که هر دو در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران هستند و دولت‌های آمریکا تاکنون حمایت‌های مالی و تسلیحاتی گسترده‌ای از این رژیم داشته‌اند. در مورد ریشه‌های پیوند استراتژیک بین آمریکا و اسرائیل، بسیاری از کارشناسان معتقدند که کمک‌های اسرائیل ناشی از فشار گروه لابی صهیونیستی طرفدار اسرائیل در آمریکا و نفوذ این رژیم در درون کنگره و دولت‌های ایالالت متحده است.

اسرائیل نقش قابل توجهی در تامین منافع آمریکا در منطقه و خلیج فارس دارد. هدف نهایی و اصلی آمریکایی در منطقه، تضمین منافع کلان اقتصادی آن کشور از طریق صدور نفت ارزان است و این موضوع را به وسیله اسرائیل دنبال می‌کند. این مسأله از آنجا که ایران جزو بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیاست، تهران، کاخ سفید و تل‌آویو را با یک چالش بزرگ روبه رو می‌کند.

تهدیدهایی که همواره علیه تهران جریان دارد

تهدیدهای اسرائیل بر ضد کشورمان دارای ابعاد متفاوتی است که غافل شدن و سکوت در برابر آنها بدون شک می‌تواند خطر آفرین باشد. یکی از تهدیدهایی که همواره از سوی این رژیم نسبت به تهران وجود دارد، موضوع تهدیدهای نظامی این رژیم است. از آنجا که تهدیدهای نظامی می‌تواند امنیت و بقای کشورها را به طور اساسی به خطر اندازد، لذا تهدیدهای نظامی اسرائیل هم می‌تواند عامل مهمی در تهدید امنیت ملی ایران قلمداد شود.

آمریکا همواره حمایت‌های نظامی گسترده‌ای از رژیم صهیونیسم داشته و از سوی دیگر براساس استراتژی سنتی امنیت اسرائیل، صلح در منطقه خاورمیانه تنها از طریق افزایش قدرت، قابل حصول است و از آنجا که این رژیم همواره نشان داده دارای خوی تجاوزگری و جنگ طلبانه‌ است، لذا این موضوع نه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورهای منطقه خطر آفرین و تهدیدی جدی قلمداد می‌شود.

تهدیدهای رژیم صهیونیستی تنها جنبه نظامی ندارد و در بعد اقتصادی علیه تهران نیز جریان دارد. افزایش قدرت اقتصادی اسرائیل به طور همزمان با هدف تضعیف اقتصادی کشورهای دیگر منطقه و به ویژه ایران، تعقیب می‌شود. به خصوص با توجه به اینکه هرگونه تلاش برای موازنه قوای نظامی، نیازمند پشتوانه قدرتمندی از توانایی اقتصادی است. بنابراین رژیم صهیونیسم افزایش تضعیف اقتصادی کشورمان را به منزله یک سیاست جدی دنبال می‌کند و همواره در این مسیر حرکت کرده است.

گفتنی است تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ما به شدت تحت الشعاع لابی‌گری‌های رژیم صهیونیسم طراحی و اجرا شده، به طوری که اصولاً منافع این تحریم‌ها بیشتر به نفع اسرائیل است. این موضوع نشان می‌دهد مقامات اسرائیلی در تلاشند تا با ضعیف کردن قدرت اقتصادی ایران، بعنوان کشوری قدرتمند در منطقه، اهداف خود را دنبال کنند. با این اوصاف می‌توان گفت مسئله اقتصاد نیزمی‌تواند یکی از تهدیدهای جدی رژیم صهیونیستی برای کشور ما قلمداد شود که نباید از آن غافل شد.

تهدید؛ آخرین گام رژیم صهیونستی برای بقا در منطقه

جنگ رسانه‌ای اسرائیلی‌ها علیه تهران

از دیگر تهدیدهای رژیم نامشروع اسرائیل که شاید مهم ترین و بالفعل ترین تهدیدهای این رژیم بر علیه تهران قلمداد می‌شود و هم اکنون هم جریان دارد، تهدیدهای تبلیغی است. تهدیدهای تبلیغی صهیونیست‌ها در موضوعات مختلف دنبال می‌شود. یکی از تهدیدهای تبلیغی اسرائیل این است که همواره سعی کرده با فضا سازی رسانه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید امنیتی خود و منطقه معرفی کند. موضوعی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیسم در واقع تحقق بسیاری از اهداف داخلی و بین المللی خودش را در گرو وجود یک دشمن خارجی می‌داند، که در این راستا با تبلیغات گسترده همواره ایران را به عنوان دشمنی برای خود معرفی کرده است. در واقع اسرائیلی‌ها برای حفظ جایگاه خود و همچنین برای حضور همیشگی در سرتیتر اخبار جهان، به جنگ رسانه‌ای روی آورده‌اند. از آنجا که این رژیم از سوی کشورهایی مثل آمریکا که از قدرت رسانه‌ای برخوردار است، این موضوع خود می‌تواند تهدیدی دیگر برای ما به شمار رود.

سخن آخر

در شرایط فعلی روند تحولات منطقه به گونه‌ای جریان دارد که به نظر می‌‌رسد این تحولات با دخالت کشورهایی مثل آمریکا در منطقه، به نفع رژیم صهیونیسم در حرکت است و بدون شک این موضوع بر دامنه تهدیدهای نظامی این رژیم بر تهران می‌افزاید. در مجموع می‌توان گفت در سالهای اخیر عوامل تقویت کننده تهدید اسرائیل نسبت به امنیت ملی کشورمان و منطقه افزوده شده است.

بدون شک موضوع بسیار مهم که نقش تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی را به شدت افزایش می دهد، برخورداری این رژیم از تسلیحات هسته‌ای است. مقامات اسرائیلی معتقدند که تنها راه بقای این رژیم در منطقه برتری تسلیحاتی نسبت به سایر کشورهای منطقه است. از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین عوامل تقویت کننده تهدید از سوی اسرائیل بر ضد کشورمان، حضور نظامی آمریکا در منطقه و روابط استراتژیک کاخ سفید با تل‌آویو و همچنین حمایت‌های وسیع نظامی و تبلیغاتی از این رژیم است. این موضوعات بدون شک موجب می‌شود تا ضریب تهدیدهای امنیتی اسرائیل بر ضد ایران به شدت افزایش پیدا کند، که نیازمند هشیاری بیشتر مردم و مسئولان نسبت به این موضوعات است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.