یا علی

الله

یا علی

الله

سر باز زدن بانکها از ارائه ارز، تیر خلاص به مدیریت اقتصاد کشور است

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: سر باز زدن بانکها از ارائه ارز، تیر خلاص به مدیریت اقتصاد کشور است.  

سر باز زدن بانکها از ارائه ارز، تیر خلاص به مدیریت اقتصاد کشور است ، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه(21 فروردیم ماه) و پس از سخنان سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: اولین مولفه اقتصادی، موضوع تورم در اقتصاد است، کشوری که تورم بالایی دارد باید ارزش پول بیشتری را پیش بینی کند. باید بدانیم چقدر ارز وارد و از کشور خارج می شود.

وی افزود: گاهی در شرایطی هستیم که درآمد ما کاهش پیدا می کند و نوسانات ارزی نتیجه آن است.

پورابراهیمی تصریح کرد: سالهای گذشته نفت را زیر 30 دلار می فروختیم اما امروز آن را 60 دلار می فروشیم؛ هیچ عامل اقتصادی در بازار ارز وجود ندارد، آقای رئیس جمهور! چرا این اتفاق افتاده است؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر جلسه ای که گذاشتیم، گفتیم بضاعت مجلس در اختیار دولت است تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و مردم تفاوتی میان مجلس و دولت نمی بینند. دوستان نرخ سود سپرده را افزایش دادند که این امر عملا به بازار سرمایه کشور لطمه زد.

وی تاکید کرد: نتیجه تغییر 15 درصدی سود سپرده عملا این شد که 240 میلیارد تومان تغییر در سپرده کوتاه مدت و بلند مدت داشتیم.

پورابراهیمی گفت: دیروز در جلسه کمیسیون، صحبت های زیادی داشتیم و با تمام کسانی در معاونت ارزی بانک مرکزی مسئولیت داشتند مذاکره کردیم و گفتیم که باید برخی موارد را به دولت تکلیف کنیم. بسیاری از سرمایه ها در بانکها مانده است که در نوسانات ارزی از آن استفاده می شود؛ سر باز زدن بانکها از ارائه ارز، تیر خلاص به مدیریت اقتصاد کشور است.

وی بیان کرد: بانک مرکزی مکلف به تضمین سپرده ارزی است و بازگشت منابع باید توسط این بانک تایید شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: در جلسه دیروز گفتیم که در جذب منابع ارزی خوب عمل نشده، به طوری که امروز تراز ارزی کشور به دلیل سوء مدیریت در بانک مرکزی باعث شده که بیش از 30 میلیارد دلار از منابع ارزی به کشور بازنگشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.