یا علی

الله

یا علی

الله

نظام ‌آموزشی نتوانسته مهارت‌ کافی در کشور به وجود آورد/

وزیر دفاع گفت: مسئله اصلی امروز دولت اشتغال و موضوع اصلی اشتغال مهارت است، اما نظام آموزشی نتوانسته آن را به میزان کافی به وجود آورد.  

نظام ‌آموزشی نتوانسته مهارت‌ کافی را در کشور به وجود آورد/ تصمیم برای اشتغال باید قبل از ورود به دانشگاه گرفته شود امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح که امروز (دوشنبه 13 شهریور ماه) در مجموعه فتح‌المبین سپاه پاسداران برگزار شد، با بیان اینکه خدمت سربازی یکی از اولین و مهم‌ترین تعاملات جامعه با جوانان است، اظهار کرد: خدمت سربازی به عنوان مهم‌ترین موضوعی است که جوانان برای نخستین بار در امر امنیت مشارکت می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با طرح این سوال که در حال حاضر جوانان تا چه میزان آماده هستند تا در تأمین مسئولیت امنیت مشارکت کنند، گفت: به نظر می‌رسد در خانواده‌ها به موضوع امنیت توجه چندانی نمی‌شود و بیشتر نگاه آنها عاطفی و احساسی است در حالی که باید به موضوع امنیت اهمیت بیشتری داد.

وی به نقش مراکز آموزشی در کشور اشاره کرد و گفت: مراکز آموزشی در تبیین نقش مشارکت عمومی در  تأمین امنیت کشور نقش ویژه‌ای دارند که به نظر می‌آید به این موضوع چندان پرداخته نمی شود.

امیر حاتمی تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید موضوع فوق را مورد توجه جدی خود قرار دهند و آن را مطالبه کنند و باید در پادگان‌ها به دلیل اینکه شخصیت جوان‌تر شکل می‌گیرد نقش مؤثرتری ایفا کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این موضوع که نیروهای مسلح باید به نحوی با خدمت سربازی برخورد کنند که گویا هیچ مسئله و مشکلی وجود ندارد، افزود: ما باید در رفتار، عمل و تصمیمات خود نشان دهیم که سربازی امری مقدس در کشور است.

وی افزود: امروز این سوال مطرح می‌شود که ما چه میزان کار با سربازان ر ا به افسران در پادگان آموزش دادیم؟ این موضوع، مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امیر حاتمی درباره موضوع مهارت آموزی در نیروهای مسلح گفت: موضوع مهارت‌‌آموزی پیشتر نیز در نیروهای مسلح وجود داشته و من خود زمانی که در نیروی انسانی ستاد کل بودم  تفاهمنامه‌های زیادی با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امضا کردیم. امروز مسئله اصلی دولت اشتغال است و در اشتغال هم مسئله اصلی مهارت است که نظام آموزشی مانتوانسته مهارت کافی را در کشور به وجود آورد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه تصمیم برای اشتغال باید قبل از ورود به دانشگاه گرفته شود، گفت: امروز جوانان ما حتی پس از پایان خدمت مقدس سربازی تکلیف خودشان را نمی‌دانند، این یک مسئله بسیار بزرگ است که بیشتر باید در خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد تا جوانان تکلیف خود را بدانند که می‌خواهند چه شغلی را در آینده د اشته باشند.

وی درباره وظیفه نیروهای مسلح در این عرصه خاطرنشان کرد: در نیروهای مسلح باید کاری انجام دهیم تا فرمانده‌ای که با سربازان سر و کار دارد بداند یکی از شاخه‌های  ارزیابی ما همین موضوع مهارت‌آموزی سربازان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.